ژل رویال ماده ای موثر برای کاهش علائم یائسگی

 

خوشبختانه ژل رویال به عنوان یک ماده موثر و طبیعی که مضرات بسیار کمی برای بدن انسان به همراه دارد، توانسته در تحقیقات مختلفی که در سال های اخیر صورت گرفته به عنوان یک ماده موثر برای بهبود مشکلات یائسگی در بانوان شناخته شود.


یکی از سخت ترین و پرالتهاب ترین دوران های زندگی بانوان، دوران یائسگی است. متاسفانه کلمه یائسگی در زبان فارسی به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از بانوان گمان کنند که اگر به سن یائسگی برسند، باید آماده هجوم بسیاری از مشکلات برای بدن و روحیه خود باشند. این در حالی است که می توان دوران یائسگی را به دوران مناسبی برای زندگی تبدیل کرد.
همانطور که احتمالا می دانید در دوران یائسگی که بین سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی شروع می شود، بانوی یائسه دیگر دچار عادت ماهیانه نشده و توانایی بارداری نیز از او سلب می شود. همین موضوع یعنی عدم قاعدگی منظم ماهانه که ممکن است در ابتدای کار به صورت نامنظم شدن سیکل های قاعدگی اتفاق بیفتد، مشکلات زیادی را برای بدن زن ایجاد می کند.
دانشمندان تلاش کردند تا با ارائه راهکارهای مختلفی علائم و عوارض ناشی از شروع دوران یائسگی را تا جای ممکن کاهش داده و از بروز مشکلات بعدی و کاهش روحیه بانوان جلوگیری به عمل آورند. هر چند مشکلات دوران یائسگی در افراد مختلف کاملاً متفاوت به نظر می رسد؛ اما بسیاری از مشکلات که بیشتر به دلیل قطع سیکل قائدگی است، مشترک است.
از مهم ترین مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد، کاهش سطح کلسترول خوب خون و افزایش سطح کلسترول بد در این دوران است. علاوه بر این، مشکلاتی مثل پوکی استخوان، اختلال در سطح چربی و همچنین بروز بیماری های قلبی و عروقی از جمله عواملی است که در دوران یائسگی ممکن است برای بسیاری از بانوان پیش بیاید.
خوشبختانه ژل رویال به عنوان یک ماده موثر و طبیعی که مضرات بسیار کمی برای بدن انسان به همراه دارد، توانسته در تحقیقات مختلفی که در سال های اخیر صورت گرفته به عنوان یک ماده موثر برای بهبود مشکلات یائسگی در بانوان شناخته شود. اگرچه تا پیش از این، مواد مختلف دیگری برای درمان مشکلات یائسگی و پیشگیری از تشدید آنها تولید و روانه بازار شده و همچنان نیز وجود دارد؛ اما تحقیقات نشان می داد که این مواد مضرات فراوانی برای بدن انسان به همراه دارند
در نتیجه ژل رویال به عنوان یک ماده مکمل برای برطرف کردن مشکلات دوران یائسگی در دستور کار بسیاری از پزشکان و طبیبان طب سنتی قرار گرفته است. در ادامه به تحقیقات مختلف و اثراتی اشاره می کنیم که ژل رویال برای بانوان در دوران یائسگی دارد.

تحقیقات مختلف در مورد نقش ژل رویال در دوران یائسگی چه می گویند؟
تحقیق در مورد نقش ژل رویال بر روی دوران یائسگی بانوان سابقه بسیار کمی داشته و در سال های اخیر بر حجم این تحقیقات افزوده شده است. اولین تحقیقاتی که به صورت رسمی در قرن اخیر در مورد ژل رویال و نقش آن در کاهش علائم یائسگی صورت گرفته مربوط به سال ۲۰۰۶ میلادی است.
در این تحقیقات که در دانشگاهی در ژاپن انجام شد، به اثر ژل رویال در افزایش هورمون استروژن در بدن بانوان اشاره شده و نشان می دهد که این ماده ضخامت دیواره رحم در بانوان را متناسب می کند. همین دانشگاه ۱۰ سال بعد در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز تحقیقاتی را در مورد نقش ژل رویال در افزایش قطر دیواره رحم انجام داده که به صورت کامل این نقش را تثبیت و با علم روز کنونی به اثبات می رساند.
تحقیقات دیگری که درباره کاهش علائم یائسگی در بانوان انجام شده و نتایج آن در سال ۲۰۱۸ در یکی از مجلات معتبر ژاپنی به چاپ رسیده، نشان می دهد که بیشتر علائم روحی، اخلاقی و حتی جسمانی بانوان با مصرف ژل رویال در دوران یائسگی کاهش پیدا می کند. از مهمترین علائمی که با کمک ژل رویال بهبود یافته یا سطح آن کاهش پیدا کرده، اضطراب، بی خوابی، گر گرفتگی، کمر درد و سردرد دردهای بسیار شدید است که بانوان در این دوران به آن مبتلا شده بودند.
با توجه به مطالعه این تحقیقات، دانشمندان زیادی به این نتیجه رسیده اند که مصرف ژل رویال می تواند ترس بانوان برای ورود به دوران یائسگی را کاهش داده و بسیاری از استرس های ناشی از محدودیت ها و معضلات یائسگی را در بانوانی که قبل از سن یائسگی قرار دارند، کاهش دهد.

برای درمان مشکلات یائسگی باید از چه زمانی شروع به مصرف ژل رویال کنیم؟
پاسخ به این سوال که کمی دشوار به نظر می رسد. هنوز محققان به این نتیجه نرسیده اند که آیا مصرف زودهنگام ژل رویال می تواند نقش موثری برای کاهش علائم مختلف در دوران یائسگی بگذارد یا خیر. با این حال می توان به این نکته اشاره کرد که اگر در دوران یائسگی یا ابتدای ورود به این دوران قرار دارید، بهتر است به صورت منظم از ژل رویال استفاده کنید.
ناگفته نماند که بسیاری از بیماری های جانبی که در دوران یائسگی به سراغ شما می آید می تواند به کمک ژل رویال درمان یا از بروز آنها پیشگیری شود. برای مثال مصرف این ماده از بروز پوکی استخوان و مشکلات استخوانی جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، مصرف ژل رویال در کاهش کلسترول بد خون نقش گذاشته و احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی را در بدن شما کاهش می دهد. به همین علت مصرف ژل رویال به صورت منظم و البته در دوره های مشخص، موضوعی است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
آنچه که در تحقیقات مختلف نشان داده شده این است که مصرف ژل رویال باید در دوره های متوالی با فاصله زمانی مشخص انجام شود. برای مثال شما می توانید در یک دوره یک ماهه ژل رویال را مصرف کرده و به مدت دو هفته تا یکماه مصرف آن را متوقف کنید. سپس دوباره مصرف این ماده را به مدت یک ماه آغاز نمایید. البته بهتر است در مورد دوز مصرف و نوع زمانی که قرار است از این ماده استفاده کنید با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
به این نکته هم توجه داشته باشید که ژل رویال یک ماده طبیعی است. نباید انتظاری که از مواد شیمیایی و مضری دارید که به صورت آنی بر روی برخی از بیماری ها اثر گذاشته و علائم آن را ظاهرا متوقف می کنند، از این ماده طبیعی داشته باشید. اگر می خواهید از خواص ژل رویال برای درمان مشکلات زمان یائسگی استفاده کنید، باید آن را به طور مداوم و منظم مصرف کرده و برای رسیدن به نتایج آن صبر داشته باشید.
این ماده به شما کمک خواهد کرد تا تمامی مشکلاتی که با آن در دوران یائسگی دست و پنجه نرم می کنید برطرف شود. البته استفاده از دیگر مواد طبیعی در کنار ژل رویال بسیار اهمیت داشته که می توانید از آنها نیز بهره ببرید. استفاده از عسل و گرده گل از بهترین فراورده های زنبور عسل هستند که برای بهبود مشکلات یائسگی نقش دارند.

درمان بسیاری از مشکلات یائسگی در علم نوین جایگاه خاصی ندارد و تنها با استفاده از برخی مواد شیمیایی که ضرر بسیار زیادی برای بدن انسان دارند، ممکن است برخی از این علائم تا حدی ساکت شود. در نتیجه باید به دنبال راهکارهای مختلف طبیعی و گیاهی باشیم. یکی از بهترین راهکارها استفاده از ژل رویال است. در این مطلب اشاره شد که تحقیقات جدید در مورد نقش ژل رویال بر عوارض بیماری های مختلف دوران یائسگی چه می گویند.